این روز ها، ماشین ظرفشویی برای برخی از افراد از ضروری ترین اقلام در لوازم خانگی محسوب می شود که بدون آن شستن ظروف بسیار سخت  و یا حتی برخی اوقات دور از تصور می نماید! درست است که این دستگاه، خودش عملیات شستشوی انواع ظروف را انجام می دهد اما باید بدانیم که خود این وسیله نیز هر چند وقت نیاز به شستشو دارد و راهنمایی به جهت تمیز کردن قسمت های مختلف آن می تواند مفید باشد. در این مطلب به بررسی نحوه تمیز کردن محفظه تخلیه آب ماشین ظرفشویی می پردازیم.

 

در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

قدم اول

در ابتدا، قفسه ظروف را از ماشین ظرفشویی خارج کنید. به طوری که به محل تخلیه آب در ماشین ظرفشویی کاملاً دسترسی داشته باشید. محل تخلیه آب به طور معمول زیر یک قفسه آهنی، در ماشین ظرفشویی قرار گرفته است.

قدم دوم

دقت داشته باشید که برای بیرون آوردن قفسه ظروف یا باید آن را از جا بیرون بکشید و یا پیچی که آن را در محل نگه داشته باز کنید. این مورد کاملاً بستگی به مدل و نوع ماشین ظرفشویی شما دارد.

قدم سوم

با آب و صابون و یک مسواک کهنه داخل محل تخلیه و پوشش روی آن را تمیز کنید.

 

قدم چهارم

محل تخلیه آب را با آب تمیز شسته و درپوش را به جای خود برگردانید.

قدم پنجم

یک پیمانه جوش شیرین، نیم پیمانه نمک، و دو پیمانه سرکه را در محل تخلیه آب بریزید. ترکیب این موارد باعث می شود که محلولی به وجود آید که حباب می سازد و شلنگ تخلیه و توری آن را نیز تمیز می کند که بسیار هم عالی است!

قدم ششم

مادامی که محلول سرکه و جوش شیرین که در قدم پنجم درست کردیم حباب می سازد صبر کنید؛ سپس یک فنجان سفیدکننده در ماشین ظرفشویی ریخته و قفسه ظروف را نیز مجدد سر جای خود بگذارید و در نهایت هم ماشین ظرفشویی را روشن کنید تا یک دور کامل بدون اینکه هیچ ظرفی در ماشین باشد فقط کل ماشین شسته شود.

 

به همین راحتی توانستیم محل تخلیه آب ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنیم!

 

نکه قابل توجه این مورد است که این کار را باید هر 6 ماه یک بار انجام دهید تا همیشه محل تخلیه آب ماشین ظرفشویی تمیز و پاکیزه باشد.

 

منبع:

ehow.com